Slik kommer du i gang med å søke tilskudd

For å få tilgang til Konfliktrådets tilskuddsportal må du først registrere deg.

Under registrering vil du bli bedt om å oppgi hvilken organisasjon du skal søke på vegne av.

For å starte registrering klikker du på Innlogging med ID-porten nederst på siden.


 

Dersom du skal søke på vegne av en organisasjon

Dersom du har rollen Tilgangsstyring i Altinn vil du bli automatisk godkjent og få rollen Administrator i Tilskuddsportalen.

Om du ikke har rollen Tilgangsstyring, vil din bruker få status "til godkjenning". Din tilknytning til organisasjonen må godkjennes av en administrator før du kan få tilgang til organisasjonens andre søknader.

Merk: Selv om brukeren din ennå ikke er godkjent, kan du likevel opprette en søknad.


Hva betyr det å være administrator

Alle organisasjoner må ha en eller flere brukere i portalen som har rollen Administrator.

Administrator har tilgang til å håndtere følgende:

  • Opprette organisasjonen i portalen
  • Registrerer nødvendig kontaktinformasjon for organisasjonen
  • Registrere organisasjonens kontonummer for utbetaling av eventuelle tilskudd
  • Godkjenner og vedlikeholder brukere fra egen organisasjon
  • Sørge for at organisasjonen har brukere med rollen skrivetilgang
  • Sørge for at organisasjonen har brukere med rollen signeringsrett

Ved hver pålogging vil rollen Administrator kontrolleres mot Altinn og rollen Tilgangsstyring.

Dersom tilgangen i Altinn er fjernet, så fjernes også brukeren som Administrator i Tilskuddsportalen.


Kan jeg være tilknyttet flere organisasjoner?

Ja, en person kan opprette flere brukerprofiler for å kunne representere ulike organisasjoner (organisasjonsnummer).

Har du flere brukerprofiler, vil du blir spurt, når du logger inn, hvilken organisasjon du ønsker å logge inn på vegne av.

Når du er inne i portalen kan du enkelt bytte mellom de forskjellige brukerprofilene.

Du finner menyen ved å klikke på navnet ditt eller person-ikonet øverst til høyre i Tilskuddsportalen.


 

Hvordan oppdaterer jeg brukerprofilen min?

Merk at alle brukere uansett rolle kan oppdatere sin egen profil. Du finner menyen ved å klikke på navnet ditt eller personikonet øverst til høyre i Tilskuddsportalen.


 

Hvordan sletter jeg brukerprofilen min

Gå på profilen din. Klikk på navnet ditt eller person-ikonet øverst til høyre i Tilskuddsportalen. Velg "Min profil" og klikk så på "Fjern tilknytning."

Har du spørsmål eller problemer med å logge inn eller søke på noen av våre tilskuddsordninger, ta kontakt med vår Helpdesk.

Kontakter du Helpdesk i forbindelse med en konkret sak er det fint om du henviser til saksnummeret.  

Epostadresse: tilskudd@konfliktraadet.no  

Åpningstiden er 09.00-15.00 mandag – fredag